Mostrar el registro sencillo del ítem
Creator | Lefevre, Rosana Gabriela | |
Creator | Esteban, Gabriela Verónica | |
Date | 2014-06-01 | |
Date Accessioned | 2025-06-09T20:31:32Z | |
Date Available | 2025-06-09T20:31:32Z | |
URL de acceso al recurso | http://revistas.derecho.uba.ar/index.php/academia/article/view/620 | |
Identifier (URI) | http://revistas.suiiurisasociacion.com/xmlui/handle/123456789/22547 | |
Description | Commercial Law is developed primarily on the basis of customary law. Tradition and commercial practice evolve towards a spontaneous order. At present, our lives have adopted new habits. We depend on technology more than ever, and we use lots of tools from the Internet. Young students spend most of the day checking social networking (suchas Facebook and Twitter), and they frequently have easy access to e-books. University students are going through a new era. This is why adapting the teaching of Law to this situation is a challenge. In this regard, educational institutions may need to get a new perspective to upgrade the quality of their academic processes and to meet the demands coming from the use of new Technologies. Blended learning has become a good option to support teaching and learning, as we consider that certain areas of Law still take advantage of presential classes. This occurs especially with those subjects in which it is necessary to develop essential skills -like for example oral exposition, argumentation-, to go to court, to attend audiences or assemblies, etcetera. | en-US |
Description | El Derecho Comercial desarrolla una amplia base en el derecho consue- tudinario, es decir, la costumbre. La tradición y las prácticas comerciales evolucionan para producir un orden espontáneo. Actualmente, nuestras vidas han adoptado nuevos hábitos. Dependemos cada vez más de la tecnología y de las novedosas herramientas que nos brinda Internet. Los jó- venes alumnos pasan gran parte del día navegando en las redes sociales (facebook, twitter) y frecuentemente cuentan con la posibilidad de obtener libros de texto digitalizados. Los estudiantes universitarios atraviesan una nueva era. Es por eso que adaptar la enseñanza al nuevo mundo que nos rodea es un desafio. Las instituciones de educación superior precisan una nueva perspectiva para elevar la calidad de sus procesos académicos y para responder a las exigencias que devienen por el uso de las nuevas tecnologías. | es-ES |
Item Format | application/pdf | |
Item Language | spa | |
Publisher | Departamento de publicaciones/Rubinzal-Culzoni Editores | es-ES |
xmlui.metadata.dc.relation | http://revistas.derecho.uba.ar/index.php/academia/article/view/620/541 | |
Rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 | es-ES |
Source | Academia. Revista sobre Enseñanza del Derecho; Núm. 23 (2014): Primer semestre; 229-251 | es-ES |
Source | 2422-7153 | |
Source | 1667-4154 | |
Subject | Blenden learning | es-ES |
Subject | Enseñanza | es-ES |
Subject | Tecnología | es-ES |
Subject | Casos | es-ES |
Subject | Blended learning | en-US |
Subject | Teaching | en-US |
Subject | Technology | en-US |
Subject | Cases | en-US |
Title | Blended Learning. Our experience working with Commercial Law students | en-US |
Title | Blended Learning. Nuestra experiencia aplicada a estudiantes de Derecho Comercial | es-ES |
Type | info:eu-repo/semantics/article | |
Type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Ficheros en el ítem
Ficheros | Tamaño | Formato | Ver |
---|---|---|---|
No hay ficheros asociados a este ítem. |