• Login
    Ver ítem 
    •   Inicio Suiiuris revistas
    • México
    • Universidad Nacional Autónoma de Mexico
    • Mexican Law Review
    • Comentarios
    • Ver ítem
    •   Inicio Suiiuris revistas
    • México
    • Universidad Nacional Autónoma de Mexico
    • Mexican Law Review
    • Comentarios
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    An Overview of the Rules Governing the Performance of Public Middle School Teachers in Mexico City

    An Overview of the Rules Governing the Performance of Public Middle School Teachers in Mexico City


    Metadata

    Mostrar el registro completo del ítem

    Materia

     Middle school; Mexico City; teacher performance; termination; rules; Secundarias; Distrito Federal; desempeño docente; cese; leyes 

    Descripción

    Rules governing the performance of public middle school teachers in Mexico City are contained in a myriad of regulations, a fact which leads to certain difficulties in understanding them. This article analyzes them based on a detailed review of the relevant laws and interviews with the public officers who enforce these provisions. Teacher performance rules are divided into three groups depending on the type of activity regulated: performance in the classroom, discipline, and attendance/punctuality. The comment also provides a brief explanation of the remedies for sanctions imposed on teachers by the educational authorities, and explains the nature of the termination lawsuit before the Federal Court of Conciliation and Arbitration.
     
    Las reglas que regulan las funciones de los docentes que laboran en secundarias públicas en México se encuentran en diversas disposiciones, lo que hace complicado entenderlas. Con base en una revisión detallada de las leyes relevantes, así como de acuerdo con diversas entrevistas realizadas con funcionarios encargados de aplicar tales leyes, el presente artículo analiza dichas reglas, las cuales se dividen en los siguientes tres grupos, dependiendo del tipo de actividad regulada: desempeño en el salón de clase, disciplina, y asistencia/ puntualidad. Asimismo, brinda una breve explicación sobre las acciones legales que pueden interponerse en contra de las sanciones aplicadas a los docentes, y explica el juicio de cese ante el Tribunal Federal de Conciliación y Arbitraje.
     

    URL de acceso al recurso

    https://revistas.juridicas.unam.mx/index.php/mexican-law-review/article/view/7750
    10.22201/iij.24485306e.2010.5.7750

    URI

    http://revistas.suiiurisasociacion.com/xmlui/handle/123456789/21282

    Editor

    Instituto de Investigaciones Jurídicas, Universidad Nacional Autónoma de México

    Collections

    • Comentarios
    Powered by 
    Sistema de Biblioteca PUCV

    DSpace software copyright © 2002-2024  DuraSpace
    Contacto | Sugerencias
    Sui Iuris
     

     

    Listar

    Todo DSpaceComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

    Mi cuenta

    Acceder
    Powered by 
    Sistema de Biblioteca PUCV

    DSpace software copyright © 2002-2024  DuraSpace
    Contacto | Sugerencias
    Sui Iuris